Koncepcja klastra edukacyjnego dla kształtowania i rozwoju przedsiębiorczości akademickiej

Autor

  • Agata Pradela Politechnika Śląska

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.6.39

Słowa kluczowe:

klaster edukacyjny, przedsiębiorczość akademicka

Abstrakt

The paper tries to answer the question of building educational clusters. It highlights as an example the structure of the START Project, which helps in the development of academic enterprise projects. It presents the advantages and disadvantages of clusters. Partners have the same assignments and they exchange their competencies. The paper also presents structures of clusters where partners have different assignments. One of the aims of clusters is to find a compromise wherever possible.

Bibliografia

Ketels Ch., 2003, The development of cluster concept – present experiences and further developments, Duisburg.

Porter M.E., 1998, On competition, Harvard Business School Press, Boston.

Sainsbury L., A Practical Guide to Cluster Development, Raport przygotowany dla Departamentu Handlu i Przemysłu oraz angielskich Regionalnych Agencji Rozwoju przez firmę Ecotec Research & Consulting.

Pobrania

Opublikowane

2010-01-01

Jak cytować

Pradela, A. (2010). Koncepcja klastra edukacyjnego dla kształtowania i rozwoju przedsiębiorczości akademickiej. Przedsiębiorczość - Edukacja, 6, 499–505. https://doi.org/10.24917/20833296.6.39