Gra planszowa „Przedsiębiorczość na planszy” – nowe narzędzie dydaktyczne do edukacji przedsiębiorczej młodzieży

Autor

  • Katarzyna Kołodziejczyk Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.172.13

Słowa kluczowe:

edukacja finansowa, edukacja przedsiębiorcza, gra planszowa, konspekty lekcji, podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej, Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej

Abstrakt

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej upowszechnia edukację finansową za pomocą inicjatyw edukacyjnych skierowanych do szerokiego grona odbiorców, m.in. nauczycieli przedsiębiorczości, których wspiera w procesie nauczania młodzieży. Odpowiadając na potrzeby nauczycieli w zakresie zwiększenia atrakcyjności i skuteczności nauczania w obszarze podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, Stowarzyszenie opracowało i udostępniło nauczycielom nieodpłatnie grę planszową „Przedsiębiorczość na planszy”, uzupełnioną konspektami lekcji i przewodnikiem metodycznym (łącznie zwane pakietem „Przedsiębiorczość na planszy). Gra jest dostosowana do warunków szkolnych, a jej tematyka i zakres merytoryczny są zgodne z podstawą programową przedmiotu podstawy przedsiębiorczości. Pakiet „Przedsiębiorczość na planszy” powstał w ramach projektu „Gra na start! Edukacja przedsiębiorcza młodzieży z wykorzystaniem planszowej gry edukacyjnej”, realizowanego przez Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Biogram autora

Katarzyna Kołodziejczyk - Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej

Katarzyna Kołodziejczyk, Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej, kierownik projektu „Gra na strat! Edukacja przedsiębiorcza młodzieży z wykorzystaniem planszowej gry edukacyjnej”, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, ekonomistka, trenerka edukacji finansowej.

Pobrania

Opublikowane

2021-12-31

Jak cytować

Kołodziejczyk, K. (2021). Gra planszowa „Przedsiębiorczość na planszy” – nowe narzędzie dydaktyczne do edukacji przedsiębiorczej młodzieży. Przedsiębiorczość - Edukacja, 17(2), 183–185. https://doi.org/10.24917/20833296.172.13