Rola i znaczenie podstaw przedsiębiorczości w kształceniu ogólnym

Autor

  • Mariola Tracz Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Dydaktyki Geografii

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.2.23

Słowa kluczowe:

przedsiębiorczość, postawy, kształcenie, edukacja

Abstrakt

The goal of this article is to take into consideration the role of the basis of entrepreneurship in the educational system. Author gives particular attention to EU educational strategy, which presumes the entrepreneurship is essential skill for young people to function in the knowledge society and on new job markets. The necessity of promoting the view that the entrepreneurship prepares for self-employment was indicated in European field of education. The entrepreneurship is one of five key subjects, by which European educational system, related to EU project on employment and unemployment, is implemented. Furthermore author presents how important the subject is for the personal and social development of students.

Bibliografia

Biała Księga Kształcenia i Doskonalenia. Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa, Komisja Europejska 1995.

Biała Księga. Nowe impulsy dla młodzieży europejskiej, Komisja Europejska 2002.

Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010, Komisja Europejska 2002.

Podstawa programowa kształcenia ogólnego, MENiS, Warszawa 2002.

Skuteczne inwestowanie w edukację, Komisja Europejska 2001.

Wragg E., Trzy wymiary programu, WSiP, Warszawa 1999.

Pobrania

Opublikowane

2006-01-01

Jak cytować

Tracz, M. (2006). Rola i znaczenie podstaw przedsiębiorczości w kształceniu ogólnym. Przedsiębiorczość - Edukacja, 2, 222–22. https://doi.org/10.24917/20833296.2.23

Inne teksty tego samego autora