Wartości moralne podstawą prawdziwego sukcesu menedżera

Autor

  • Maria M. Rachwał Małopolskie Forum Przedsiębiorczości
  • Tomasz Rachwał Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.2.18

Słowa kluczowe:

moralność, etyka, sukces, menedżer

Abstrakt

The goal of this text is to focus on the values that are the basis for the true success of a manager. Authors use purposefully the term „true success” because the word „success” - in relation to a manager or a company - is linked with financial success manifested itself as a growth of personal income and promotion or an increase company’s income and profit. Such a success is not satisfied and it often is unstable. True success is founded on moral values and achieved by skilled and courageous persons who also are honest and decent. Their goal is not only financial one, that justify using of immoral means, but they respect universal ethical values. Managers following the rules and achieving the true success feel fulfilled both in personal life and business, they see a sense of life, they know their priorities, and that is why they strike the balance between satisfied family life and personal happiness and the career.

Bibliografia

Capodagli B., Jackson L., Metoda Disneya: jak skutecznie wykorzystać tajemnice zarządzania Disneya do pracy w twojej firmie. K. E. Liber, Warszawa 2002.

Collins J. C., Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm, Jacek Santorski, Wydawnictwa Biznesowe, 2003 (b.m.w.).

Covey S.R., 8 nawyk, Rebis, Poznań 2005.

Covey S.R., Zasady skutecznego przywództwa, Rebis, Poznań 2004.

Huntsman J. M., Zwycięzcy nie oszukują, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.

Pobrania

Opublikowane

2006-01-01

Jak cytować

Rachwał, M. M., & Rachwał, T. (2006). Wartości moralne podstawą prawdziwego sukcesu menedżera. Przedsiębiorczość - Edukacja, 2, 193–198. https://doi.org/10.24917/20833296.2.18

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 5 6 7 > >>