Rozpowszechnienie nierolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich

Autor

  • Joanna Buks Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – PIB, Zakład Polityki Społecznej i Regionalnej
  • Agnieszka Otłowska Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – PIB, Zakład Polityki Społecznej i Regionalnej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.3.14

Słowa kluczowe:

obszary wiejskie, działalność, nierolnicza

Abstrakt

Rural entrepreneurship and enterprise development can stimulate local economic growth,engage young people, and recreate communitys vitality. A lively, growing rural community willencourage further growth of the regions and entrepreneurship is one of the leveraging instruments for unify a disproportion in socio-economic development of Polish regions.The paper analyses the development of non-agricultural economic activity on rural areas andshows the chances and barriers for rural entrepreneurships increase.Research conducted in 76 villages shows that the most popular non-rural economic activityon rural areas is trading and most of the activities have local extent. Lack of the funds forlaunching a company is the great barrier to further development of rural entrepreneurship andstructural policy instruments can be a chance to improve this situation.

Pobrania

Opublikowane

2007-01-01

Jak cytować

Buks, J., & Otłowska, A. (2007). Rozpowszechnienie nierolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich. Przedsiębiorczość - Edukacja, 3, 120–127. https://doi.org/10.24917/20833296.3.14