Możliwości rozwoju turyzmu w regionie Żyliny na tle przemysłu samochodowego
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.14.19Słowa kluczowe:
atrakcje turystyczne, Koreańczycy, mieszkańcy Żyliny, potencjał turystyczny, usługi turystyczne, zachowania konsumpcyjneAbstrakt
W artykule zaprezentowano zachowania Koerańczyków (pracowników fabryki KIA w Żylinie) związane z ich pobytem, pracą i wykorzystaniem czasu wolnego w turystyce. Celem badawczym było określenie różnic w zachowaniach i postawach turystycznych pomiędzy grupą Koreańczyków pracujących i mieszkających w Żylinie a słowackimi pracownikami KIA będacymi mieszkańcami miasta. Wskazano na możliwości udziału koreańskich mieszkańców Żyliny jako konsumentów produktów turystycznych w destynacji turystycznej miasta i regionu Żyliny. Badania wykazały różne szanse, zagrożenia, a także pozytywne przesłanki udziału koreańskich mieszkańców jako konsumentów w ruchu turystycznym regionu.Bibliografia
Angrosino, M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: PWN.
Čuka, P. (2016). Importance of social and cultural behavior of Korean managers in the Slovak Republic – in relation to sustainable development of Slovak tourism. European Journal of Sustainable Development, 5(4), 45–46.
Čuka,P., Bernatík,W. ( 2014). Possibilities of rebrandig of Slovakia in tourism. W: IBIMA 24 th conference, Milan.
Denzin, K.N., Lincoln,Y.S. (2009). Metody badań jakościowych, t. 2. Warszawa: PWN.
Eurostat. (2015). Slovak population expenses. Pozyskano z: www.eurostat.eu Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál.
Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2010). Produkt turystyczny. Warszawa: PWE.
Kowalska, M.B. (2014). Rola przedsiębiorczości lokalnej w dywersyfikacji produktu turystycznego Walencji – Hiszpania. W: Rola przedsiębiorczości w rozwoju firm i układów przestrzennych, t. 10, Kraków: Nowa Era.
Lizak, P. (2011). Proces kształtowania się słowackiego przemysłu motoryzacyjnego. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 17, 144–155
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Sekcia cestovného ruchu (2013). Stratégia rozvoja cestovného ruchu do r 2020. Pozyskano z: https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/cestovny-ruch-7/legislativa-a-koncepcne-dokumenty/koncepcne-dokumenty/strategia-rozvoja-cestovneho-ruchu-do-roku-2020
Morris, D. (1997). Lidský živočich. Praha: Balios.
Nisbett, R.E. (2009). Geografia myślenia. Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej. Sopot: Wydawnictwo „Smak słowa”.
Przecławski, K. (1996). Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki. Kraków: AL BIS.
Regionalizácia cestovného ruchu v Slovenskej Republike (2005). Ministerstvo hospodárstva SR, Ústav Turizmu.
Rudnicki, L. (2010). Zachowanie konsumentow na rynku turystycznym. Kraków: Proksenia.
Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: PWN.
Slovak tourist agency (2015).
Stratégia rozvoja cestovného ruchu Žsk pre roky 2007–2013. (2013). Pozyskano z: http://www.zask.sk/ sk/samosprava/urad-zsk/odbor-kultury-cestovneho-ruchu-zahranicnych-vztahov-informacii/oddelenie-cestovneho-ruchu/koncepcne-dokumenty-statistika-cestovneho-ruchu/strategia-rozvoja-cestovneho-ruchu-zsk-roky-2007-2013.html
Urząd Statystyczny Republiki Słowackiej, https://slovak.statistics.sk
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).