O niektórych kryteriach doboru treści nauczania do podstawy programowej i programu nauczania z podstaw przedsiębiorczości

Autor

  • Mariola Tracz Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Dydaktyki Geografii

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.1.23

Słowa kluczowe:

treści nauczania, edukacja, podstawy przedsiębiorczości

Abstrakt

Przemiany polityczno-społeczne zapoczątkowane w Polsce w 1989 r. oraz postępują-cy proces globalizacji gospodarki na świecie stawia coraz wyższe wymagania w zakresie wiedzy i umiejętności dla osób podejmujących pracę zawodową. Istnieje silna potrzeba spo-łeczna przygotowania młodego człowieka do funkcjonowania w dynamicznie zmieniającej się gospodarce wolnorynkowej i równocześnie tworzenia jej podstaw w kraju...

Bibliografia

Arends R., 1994, Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa.

Bailey p., FoxP., 1996, Geography Teacher’s Handbook. The Geographical Association.

Białecki I., Haman J., Program Międzynarodowej Oceny Uczniów OECD/PISA. Wyniki –Polska – raport z badań, www.ifis.pan.waw.pl

Cichy D., 2002, Programowanie celów i treści edukacji środowiskowej. [w:] Edukacja środowiska – programy, metody, efekty. IBE, Warszawa.

Dziennik Ustaw, Rozporządzenie MENiS nr 14, z dn. 24.04.2002.

Gregorczyk S., Romanowska M., Sopińska A., Wachowiak P., 2002, Przedsiębiorczość bez tajemnic. Program nauczania dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. WSiP Warszawa.

Komisja Europejska. Biała Księga Nauczania i uczenia się. Wyd. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, 1995 Warszawa.

Komorowska H., 1995, Konstrukcja, realizacja i ewaluacja programu nauczania. Wyd. IBE Warszawa.

Korba J., Mistrzak M., Smutek Z., 2003, Podstawy przedsiębiorczości. Program nauczania w zakresie podstawowym dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. Wyd. Operon, Gdynia.

Makieła Z., Rachwał T., 2002, Podstawy przedsiębiorczości. Program nauczania liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. Kształcenie ogólne w zakresie podstawowym. Wyd. Nowa Era, Warszawa.

Piskorz S.,(red), 1997, Zarys dydaktyki geografii. PWN, Warszawa.

Uczymy się żyć. Cele Programu OECD/PISA i jego uczestnicy. MEN 2001 Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2005-01-01

Jak cytować

Tracz, M. (2005). O niektórych kryteriach doboru treści nauczania do podstawy programowej i programu nauczania z podstaw przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość - Edukacja, 1, 207–212. https://doi.org/10.24917/20833296.1.23

Inne teksty tego samego autora